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Images and Advertising

2023-2024

EnFLSH - Faculté des Lettres & Sciences Humaines ( FLSH )

Class code :

2324-FLSH-PPC-FR-1004


Level Year Period Language of instruction 
S2EnFrench
Academic responsibilityJoel Ganault
Lecturer(s)-

    This class exists in these courses :
  • Faculté des Lettres et Sciences Humaines - Licence 1 Médias Culture et Communication - S2 - 2 ECTS
    USCHOOL - Licence 1 Pluridisciplinaire Projet Personnel - Option Santé - S2 - 2 ECTS
    USCHOOL - Licence 1 Pluridisciplinaire Projet Personnel - S2 - 2 ECTS

Learning outcomes

The course will study the role of images and their
convincing power, especially in advertising and in the media in general.


Course description

The meaning of images, (from imitation to creation,
images and gods, images of power) images and narration (graphic narration, the
toys of the hero, how to make new friends), advertising forms (posters,
commercial adverts, campaigns)



Class type

Class structure

Teaching methods


    Assessment


    Recommended reading

    • Obligatoire :||
      Mondzain,, Marie-José, L’image peut-elle, tuer ? Bayard, 2004.||
      Joly,, Martine, Introduction, à l’analyse de l’image, Nathan 128, 1995.||||
      Conseillée :||
      Debray, Régis, Vie et mort de l'image,, Folio Gallimard, 1992.||
      Floch, Jean-Marie, Identités visuelles,, PUF, 1995.||
      Fresnault-Deruelle, Pierre, L’éloquence des images,, 1993.||
      Gervereau, Laurent, Voir, comprendre,, analyser les images, La Découverte, 2000.||
      Gervereau, Laurent, Histoire du visuel au XXe, siècle, Seuil, 2003.||
      Tisseron, Serge, Y a-t-il un pilote dans, l'image ? Aubier, 1998.||
      Weill,, Alain, L’Affiche dans le monde,, Somogy, 1998.||
      , ,




     
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