OUR ACADEMIC DEPARTEMENTS |
Lesson details
Cognitive Psychology | |||
2023-2024 | EnFLSH - Faculté des Lettres & Sciences Humaines
(
FLSH
)
| ||
Class code : | 2324-FLSH-PSY-FR-3016 |
Level | Year | Period | Language of instruction |
---|---|---|---|
S6 | EnFrench |
Academic responsibility | Sophie Craddock |
---|---|
Lecturer(s) | - |
- This class exists in these courses :
- Faculté des Lettres et Sciences Humaines - Licence 3 Psychologie Mineure Santé - S6 - 0 ECTS
Faculté des Lettres et Sciences Humaines - Licence 3 Psychologie - S6 - 0 ECTS
Class type
Class structure
Teaching methods
Assessment
Recommended reading
• BEE H. (1997) Psychologie du développement des âges de la vie, Paris, Bruxelles : De Boeck et Larcier., • FAYOL M et al. (1992) Psychologie cognitive de la lecture, Paris : PUF., • GOGEFRROID J. (2001) Psychologie, Science humaine et science cognitive, Bruxelles : DeBoeck université., • GREGOIRE J. (2006) L’examen clinique de l’intelligence de l’enfant, fondements et pratique du WISC IV, Sprimont : Mardaga, , • LINDSAY P.H. ET NORMAN D.A. (1980), Traitement de l’information et comportement humain, Montréal, Vigot., • PAPALIA D. E. et WENDKOS S. (1988) Introduction à la psychologie, McGraw-Hill . , • ROSSI J.P. (1991) La recherche en psychologie (Domaines et méthodes), Paris, Dunod., • ROULIN J. L. (1998) Psychologie cognitive, Paris : Bréal., • SIAUD-FACCHIN J. (2002) L’enfant surdoué, Paris : Odile Jacob, • STERNBERG R.J. (1994) La théorie triarchique de l’intelligence, l’Orientation Scolaire et Professionnelle, 23, 1, 119-136., • TORDJAMN S. (2005) Enfants surdoués en difficulté, Rennes, PUR., , ,
* This information is non-binding and can be subject to change