OUR ACADEMIC DEPARTEMENTS |
Lesson details
Intelligence Economique | |||
2023-2024 | EnFLSH - Faculté des Lettres & Sciences Humaines
(
FLSH
)
| ||
Class code : | 2324-FLSH-DIV-FR-T154 |
Level | Year | Period | Language of instruction |
---|---|---|---|
S3 | EnFrench |
Academic responsibility | Olivier ARIFON |
---|---|
Lecturer(s) | - |
- This class exists in these courses :
- Faculté des Lettres et Sciences Humaines - Master 2 Communication d'influence - S3 - 4 ECTS
Class type
Class structure
Teaching methods
Assessment
Recommended reading
Ouvrages et articles sur l’IE||
- Adidam, P. T., & Gajre, S. (2009). Cross-cultural competitive intelligence strategies. Marketing Intelligence & Planning, 27(5), 666-680
- Calof, J. L., & Wright, S. (2008). Competitive intelligence. European Journal of Marketing, 42(7/8), 717-730.
- Gray, P. (2010). Competitive intelligence. Seattle: Data Warehousing Institute.
- Harbulot, Ch. (2019), Manuel intelligence économique, Puf, Paris.
- Jr, T. W. (2000). Competitive intelligence. Executive Excellence, 17(10), 7.
- McGonagle, J. J., Vella, C. M., & SpringerLink (Online service). (2012). Proactive intelligence: The successful executive's guide to intelligence. London: Springer London.
- Sewdass, N. (2012). Proposing a competitive intelligence. South African Journal of Information Management, 14(1)
- White, D. (1998). Competitive intelligence. Work Study, 47(7), 248.
- Delbecque, Eric, (2015), L'Intelligence économique pour les Nuls, First.
- Moinet Nicolas et Elhias, Ines, (2019), Cent cas d'intelligence économique
- Moinet, Nicolas, Guilhon, Alice, (2017), Intelligence économique. S'informer, se protéger, influencer, Pearson.
||
Sur la désinformation||- European Commission, & Directorate-General for Communication Networks, C. and T. (2018). A multi-dimensional approach to disinformation : Report of the independent high level group on fake news and online disinformation. https://data.europa.eu/doi/10.2759/739290
- Empoli, G. da. (2019). Les ingénieurs du chaos.
- LES MANIPULATIONS DE L’INFORMATION : Un défi pour nos démocraties. (s. d.). 214.
- Mercier, A., & Pignard-Cheynel, N. (Éds.). (2018). #info : Commenter et partager l’actualité sur Twitter et Facebook. Éditions de la Maison des sciences de l’homme.
- PR180416_Countering-Fake-News.pdf. (s. d.).
- Tackling online disinformation a European Approach.pdf. (s. d.).
- The EU digital strategy unpacked_ How the European Union plans to tackle disinformation over the next five years _ EU DisinfoLab.pdf. (s. d.).
- The-Disinformation-Ecosystem-2018.pdf. (s. d.).
- Wylie, C., & Blanchard, A. (2020). Mindfuck : Le complot Cambridge Analytica pour s’emparer de nos cerveaux.
||
Une vidéo : https://www.youtube.com/watch?v=fxcNjda3-xs
* This information is non-binding and can be subject to change