OUR ACADEMIC DEPARTEMENTS |
Training details
| Faculté de Gestion, Economie & Sciences Masters (FGES MASTERS) 60 bd Vauban - CS 40109 - 59016 Lille Cedex Phone : 03 28 38 48 94 - Fax : 03 28 38 48 94 Email :
fges@univ-catholille.fr
- Web :
https://www.fges.fr/
|
| Master Communication numérique
(2023-2024)Nombre d'ECTS : 120 | Horaire global : 1100 | Nombre de semestre : 4 |
|
General overview- Presentation
This Master’s degree in Digital Communication offers a rigorous academic course focussed on the issues at stake in an increasing digital society. It provides students with advanced communication skills, technical competence with the latest digital tools and the ability to analyse data effectively. - Professional opportunities for graduates
• Community manager • Social media manager • Digital project leader • Editor (online publications) • Content manager • Online communications officer • Web designer • Digital planner • Webmaster • Online marketing manager • Traffic manager etc. - Professor(s) in charge
Lydie LENNE - lydie.lenne@univ-catholille.fr - Conditions for graduation
Master Arts, Lettres - Sciences Humaines et Sociales - Sciences, Technologies, Santé Mention Humanités numériques Parcours Communication numérique et UXD
Diplôme en convention avec l'UPHF (Université Polytechnique Hauts-de-France)
M2 en alternance
Course outlineEligibility - Registration- Conditions for registration
- How to register
https://www.flsh.fr/faculte-campus/candidatures-inscriptions/#master
To apply : https://espaceadmission.univ-catholille.fr/isacademia/!formInscrs.connection?ww_c_formulaire=CANDIDATURE - Cost
voir les différents barèmes sur le site de la faculté : http://lesfacultes.univ-catholille.fr/sinscrire/estimer-vos-frais-de-scolarite La faculté applique le principe d’un barème différencié prenant en compte à la fois les ressources et la situation familiale. Une contribution réduite est consentie, sur justificatifs, aux familles confrontées à des difficultés particulières. Habilitation aux bourses
| * This information is non-binding and can be subject to change
|